Kehärata yhdistää Aviapoliksen

Aviapolis on suomen suosituin yritysalue, innovatiivinen asuinalue sekä Vantaan yksi seitsemästä suuralueesta. Kehäradan myötä, Aviapolis laajenee yhä entisestään ja se on samalla Suomen yritysmaailmalle linkki kansainvälisempään toimintaan. Alueen kokonaispinta-ala on 38 neliökilometriä ja alue on lanseerattu vuonna 2007. Aviapolis koostuu kuudesta eri kaupunginosasta: Viinikkala, Pakkala, Veromies, Lentokenttä, Ylästö ja Tammisto. Puhuttaessa yritystoiminnan laajuudesta, ei ole kahta sanaa miksi Aviapolis on koko suomen suosituin yritysalue, jopa kolmannes koko Vantaan työpaikoista sijaitsee siellä, määrällisesti yli 35 000 kappaletta. Yhteyksiensä vuoksi Aviapoliksen sijainti on kansainvälisen liiketoiminnan kannalta erittäin toimiva, suorastaan loistava. Helpot kulkuyhteydet niin pääkaupunkiseudulta kuin Helsinki-Vantaan lentoasemalta ovatkin yksi syy siihen miksi Aviapolis on tituleerattu suomen suosituimmaksi yritysalueeksi.

Tulevaisuudessa kehärata tulee mahdollistamaan hyvin nopean liikkumismahdollisuuden lentokentältä aviapoliksen business-alueen läpi aina Helsinkiin asti, matkan lyhentyessä jopa vain puoleen tuntiin. Projektin valmistuessa koko pääkaupunkiseutu yhdistyy toimivaksi alueeksi liikenteensä puolesta kehäradan rakentaminen aloitettiin vuoden 2009 aikana ja sen on määrä valmistua muutaman vuoden lykkääntymisen jälkeen vuonna 2015. 18 kilometriä pitkä rata tulee toimimaan pääasiassa paikallisliikenteen väylänä, sillä tulevat liikennöimään kaksi pääkaupunkiseudun sisäistä junaa, lisäksi saadaan toimiva raideyhteys lentoasemalta kaukojuniin, Tikkurilan kautta. Kehärata tulee kulkemaan Helsinki-Vantaan lentoaseman ali tunnelissa, ja sen varrelle rakennetaan ensimmäisessä vaiheessa viisi asemaa, joista yksi on Aviapolis joka on Suomen ensimmäinen kokonaan maan alle rakennettu rautatieasema, ja loput neljä ovat Leinelä, Kivistö, Vehkala sekä Lentoasema.

Alunperin kehäradan nimi oli Marja-rata, ja se juonsi nimensä lyhenteenä lauseesta Martinlaakson radan jatke. Vuonna 2005 suunnittelulautakunta kuitenkin muutti nimen Kehäradaksi. Kaikkien radan varrella olevien asemien nimet liittyvät niiden sijaintien historiaan tai kuvaavat ympäristöjensä toimintaa. Koko matkaltaan rata kulkee 8 kilometriä tunnelissa, ja 10 kilometriä avoratana. Siltoja avorata-osuuden päälle tullaan rakentamaan kaiken kaikkiaan kaksikymmentäkolme.

Kehärata tulee mahdollistamaan tulevaisuudessa useiden suurten, yhteensä jopa noin 40-50 tuhannen asukkaan asuntoalueiden rakentamisen. Kehärata myös luo mahdollisuuden tuoda suuren määrän työpaikkoja varteensa. Tähän mennessä on kaavailtu että radan varrelle sijoitettavia työpaikkoja niin Aviapoliksessa kuin sen ulkopuolella saattaa tulla kaiken kaikkiaan kuusikymmentä tuhatta. Kehäradan valmistumisaikataulu on oivallinen, sillä lyhyen ajan sisällä sen valmistumisesta valmistuu myös Finnairin laivaston laajennus, joka taasen nostaa lentomatkustajien määrää useilla miljoonilla. Eniten kritiikkiä tämä pääosin valtion kustantama Vantaan kaupungin sekä Finavian yhteinen projekti on saanut sen osalta, että se ei tule kulkemaan suuren Kartanonkosken asuinalueen tai Jumbon kauppakeskuksen lähietäisyydeltä.

Myös Euroopan unioni tukee Kehäradan rakentamista huomattavan suuruisella summalla rahaa (noin 17 miljoonalla), joka maksetaan osissa Trans-European Network-tukena, jonka verkkoon osa Suomen rataverkostosta kuuluu.

Merkittävän lisän ratahankkeeseen tuo myös se, että sen varrelle pääväylien ääreen rakennetaan aivan uusi taidekaupunginosa, joka sijaitsee Ilolan ja Asolan välissä, ja jonka nimeksi on annettu Leinelä. Leinelän matkalta radan varrelle sijoitetaan massiivisia ja näkyviä taideteoksia, ja itse alueen asemille tuotavat teokset ovat pienempiä ja yksityiskohtaisempia, kestäen lähemmän tarkastelun. Näin ollen asemista pyritään tekemään viihtyisämpiä, mukavampia ja jopa turvallisempia taiteen avulla, ja jokainen asema yksilöityy entisestään ja helpottaa Kehäradalla navigoimista huomattavan paljon. Merkittävän taidehankkeesta tekee myös se, että sitä määrää erityinen ympäristötaidekaava, joka on kulttuurin ja taiteen yleissuunnitelma kaavoitetulle tai kaavoitettavalle alueelle.

Kaiken kaikkiaan Kehäradasta tulee erittäin merkittävä kulminaatiopiste koko Suomen liiketoiminnan kasvulle, kaikista tärkeimpänä helpottaen yhteyksiä Aviapoliksen ja koko muun maailman välillä.

Hyödynnä joukkoliikennettä!

Kehärata.fi kertoo kuluttajille reaali-aikaisesti miten kehäradan valmistuminen etenee. Kyseessähän on siis uusi junaraide joka yhdistää Helsinki-Vantaan lentokentän sekä monet muut paikat rautateihin. Tikkurilasta vedetään uusi raide Kaivokselaan. Moni varmasti onkin lukenut artikkeleitamme, mitä itse Kehärata koskee ja kyseessähän on tietysti joukkoliikenteen kehitystä edistävä urakka. Nyt onkin oiva asia paneutua hetkeksi hieman yleisemmin joukkoliikenteen hyötyihin ja haittoihin. Yksityisautoilijoilla on ylitsepääsemättömän vaikeaa käyttää joukkoliikennettä, onhan se toki mukava matkustaa omassa rauhassa, omalla autolla, mutta on hyvä muistaa miten paljon oma kukkaro kevenee, kun verrataan joukkoliikenteen menoihin kuluttajalle. Lisäksi yksityisautoilusta koituvat ympäristölliset haitat ovat huomattavasti suuremmat, mitä ne ovat julkisen liikenteen sektorilla. Nyt tämä jokapäiväinen puheenaihe, joukkoliikenne on nyt aika ottaa syyniin. Ajaako omalla autolla vai käyttääkö julkisia? Siinäpä vasta pulma.

Lähdetään ensiksi kartoittamaan mitä säästäisit käyttämällä julkista liikennettä yksityisautoilun sijasta. Otetaan syyniin työmatkat, eli niin sanotut pakolliset matkat. Oletetaan että työmatkasi pituus on 25 kilometriä suuntaansa ja käyt töissä joka ikinen arkipäivä. Keskimäärin kuukaudessa kertyy noin 21,5 arkipäivää, poistetaan lomat ja kerrotaan vuosittaisella ajanjaksolla niin saadaan kasaan noin 236 päivää jolloin käytät autoasi työmatkoihin. 236 (päivää) kertaa 50 (kilometriä per päivä) on yhtä kuin 11 800 kilometriä. Sitten lasketaan normaalikulutuksella huoltojen kera auton keskimääräinen kustannus per kilometri: 11 800 jaetaan 100 kilometrillä, saadaan luku 118 joka kerrotaan keskiverto yhdistetyllä kulutuksella 7, 118 kertaa 7 = 826, tämä kerrotaan bensan keskihinnalla 1,5 ja 0,1 senttiä auton huoltoon, 826 kertaa  1321,6€. Tässä on siis pelkät polttoaine ja auton huoltoon menevät kulut. Siihen kaupanpäälle vielä täysi kasko vakuutus 900€ ilman bonuksia niin saadaan kokonaissummaksi työmatka-autoilulle 1321,6 + 900 = 2221,6€. Kohtuullisen kallista sanoo allekirjoittanut. Vastaavasti taas 11 kuukauden seutulippu (esimerkiksi pääkaupunkiseudulla, toimii myös Helsingin lisäksi Vantaalla sekä Espoossa) maksaa 70€ kuukaudessa. 11 x 70€ = 770€. Säästöä tulee kukkarolle vuosittain mukavat 1451,6€, puhumattakaan ympäristölle tehtävistä hyödyistä.

Usein joukkoliikenneväline on nopeampi vaihtoehto kuin yksityisautoilu. Varsinkin isojen kaupunkien ruuhkaiset keskustat saattavat pitkittää matkan tekoa huomattavasti. Joukkoliikenteelle kehityt väylät eivät ole riippuvaisia ruuhkista, vaan niiden oletetaan olevan yhtä nopeita vuorokauden jokaisena aikana. Hyvänä esimerkkinä toimii Helsingissä toimiva metro, oli sitten ruuhka-aika tai ei, matka taittuu metrolla nopeammin kuin omalla autolla. Mikäli hyppäät metroon esimerkiksi Mellunmäessä ja ajelet siitä aina päätepysäkille asti, ottaa matka aikaa vain hieman yli 20 minuuttia pysähdyksineen. Omalla autolla matkaan menee noin 30-45 minuuttia riippuen ruuhkista. Helsingissä toimivalle metrolle on suunniteltu jo jatkoraide joka lähtee Ruoholahdesta Espooseen päin, tämä helpottaa ihmisten liikkuvuutta entisestään läntisellä pääkaupunkiseudulla. Sama pätee ajallisesti myös raitiovaunujen ja junien nopeuteen verrattaessa yksityisautoiluun.

Historian valossa julkinen liikenne oli suositumpaa kuin yksityisautoilu. Ensimmäiset julkisen liikenteen kehittelyt saivat alkunsa länsimaissa, aina 1800-luvun lopulta 1900-luvun alkupuolelle asti. On kuitenkin valitettavaa että 1900-luvun puolivälissä yksityisautoilun yleistyessä, julkinen liikenne menetti asemaansa, joka johti siihen että palvelujen laatu heikkeni.

Julkista liikennettä kannattaa hyödyntää aina kun siihen on mahdollisuus, näin säästät aikaa, rahaa sekä ympäristöä! Samalla vähennät yleistä melutasoa, edistät kevyen liikenteen sekä jalankulkijoiden sujuvuutta. Hiukkas- ja hiilidioksidipäästöt ovat iso ongelma maapallomme ilmastolle, siirtymällä julkisen liikenteen käyttäjäksi edesautat ympäristömme hyvinvointia.

Rapakon takaa mallia suomalaiseen tietyömaahan?

Teiden rakentaminen, sekä liikenneruuhkat ovat varmasti kaksi asiaa, jotka suomalaisella aiheuttavat harmaita hiuksia. Onkin erittäin tuttu näky suomalaisen tien varrella, että siellä jonkinlaista ojaa kaivetaan, tai uutta asfalttia tehdään. Suomalaiset ovat jo vuosikymmeniä siis kirjaimmellisesti repineet pelihousujaan, johtuen siitä, että tietyöt tuntuvat olevan riesana jokaisessa paikassa, minne sitä voisi kuvitellakkaan koskaan menevänsä! Olit menossa sitten mökille, lomalle, kauppaan, tai vaikka ihan minne vaan, tuntuu että tietyöt hidastavat matkantekoasi kokoajan.

Itsekin kesällä mökilleni paljon ajan ja olen huomannut, että n. 40min matka kestää tietöiden vuoksi n. 1,5h! Tuo on siis todella hurja lisäys normaaliin matkaani. Tietyöt alkavat yleensä Turunväylällä, jossa on uskomaton tukos kesästä toiseen. Auta armias vielä, jos olet lähtenyt matkaan esimerkiksi klo 16-17 välisenä aikana. Tällöin tuon 40min matkan tekeminen kestää yleensä jopa kaksikin (2) tuntia! On siis aivan älytöntä, miten esimerkiksi pääkaupunkiseudulla nämä tietyöt ovat suunniteltu.

Mielestäni tässä voisi ottaa oppia esimerkiksi amerikkalaisilta, sekä alkaa tuomaan suomeen myös ns. kuljetettavia kiertoreittejä. Kyseessä on isoilla rekoilla liikutettava konkreettinen tie, jonka voi väliaikaisesti sijoittaa vaikkapa vesiesteen yli, pellon kautta kulkemaan, tai jopa tietyömaan ylitse! Kyseinen kapistus tietysti maksaa useamman satatuhatta euroa, mutta on se varmasti sen arvoinen. Tämä voitaisiin asentaa aina tietöiden läheisyyteen, jotta liikenne ei kärsisi, kun oranssiliiviset työmiehet nojailevat lapioihinsa. Ok, tuli ehkä sanottua hieman liian rankasti, sillä kyllähän siellä osaavaa työvoimaa on teiden varsilla. Hommat ovat vain niin raskaita, sekä yksitoikkoisia, että niiden tekemisessä kestää aivan älyttömän kauan.

Yksi positiivisesti tähän vaikuttava tekijä voisi myös olla eräänlaisen suojakuvun rakentaminen työmaille. Tämä antaisi työmiehille työrauhan, sekä mahdollisuuden toimia tietöiden parissa esimerkiksi talvella. Vaikka maa onkin roudassa, on olemassa jo teknologiaa miten tätä saadaan lämmitettyä tarpeeksi. Tämän onnistuessa, suomeen saataisiin lisää työpaikkoja, sekä valtiolle verotuloja. Tottakai, niin kuin monet muutkin, myös tätä hanke vaatisi suuren suurta panostusta. Ihan ensimmäisenä tulisi keksiä paljon nopeampi, sekä tehokkaampi ratkaisu sille, miten väliaikainen kulkureitti saataisiin kulkemaan tietyömaan ohitse. Näin raskaan liikenteen väylä voitaisiin sijoittaa turvallisen matkan päähän työmaasta, jotta kaikilla olisi mukavampi olla.

Mikä olisi sinun ratkaisu polttavaan tietyökiistaan? Tiedämme, että tälläkin hetkellä hallituksessa mietitään näiden resurssien pienentämistä, joka on taas täysin järjetöntä mielestämme. Tahtoisimmekin kuulla mielellään sinun mielipiteesi asiasta, sillä aiomme lähettää tievaliokuntaan adressin, johon keräämme mahdollisimman paljon nimiä! Haluamme olla mukana rakentamassa turvallista suomea, ja mikäpä siis sen parempi paikka aloittaa, kun moottoritiet. Autojen määrä tulee ainoastaan kasvamaan, joten olisi suotavaa, että myös tiet ovat kunnossa, että ihmishenkiä säästyy. Lisää suomalaisesta autoilukulttuurista voit tarkistaa sivustolta www.autoliitto.fi

Voit jättää yhteystietosi, kuten sähköpostiosoitteesi, suoraan alla olevaan kommenttikenttään. Olemme sinuun yhteydessä niin pian kuin mahdollista, kuitenkin seuraavan 2 viikon sisään. Mikäli olet artikkelimme kanssa samoilla linjoilla, sekä tahdot parantaa suomalaisten kulttuuria liikenteessä, otathan meihin välittömästi yhteyttä. Vastaamme kaikille kiinnostuneille aivan varmasti, joten ei tarvitse pelätä, etteikö meistä kuuluisi mitään takaisin. Tiedämme että monet työnantajat toimivat esimerkiksi juuri näin, mutta ei hätää, emme ole kuten muut!

Mikäli sinulla ilmenee mitään lisäkysymyksiä, otathan suoraan yhteyttä palautteille tarkoitettuun sähköpostiimme.

Toivotamme sinulle oikein hyvää päivän jatkoa, sekä mahtavan rauhallista joulun odotusta!

Uudenmaan rakennustyöt

Talvi on tulossa, miten etenee suomessa tietyöt? Otimme tästä toimituksemme kanssa selvää, ja tulokset olivat varsin mielenkiintoisia. Aloitimme pääkaupunkiseudulta, tarkemmin ottaen Itä-helsingin alueelta. KEHÄ I on ollut viimevuosien aikana melkoisen remontin alla, ja jopa paikalliset asukkaat välillä ihmettelevät, ”mistäs tuo talo tuohon tupsahti?”. On kuitenkin selvää, että ns. ”pahamaineinen” itä-helsinki on saamassa uusia asuinalueita, aivan KEHÄ I:sen vierestä. Itä-helsingissä mm. Kontula, sekä Kivikon alueelle on rakennettu todella upeita asuinhuoneistoja, joiden vetovoima sen kuin kasvaa.

Idän asunnothan ovat tyypillisesti olleet aina kaupungin asuntoja, mutta myös nyt yksityisyrittäjät ovat huomanneet alueen arvon. Alue on todella siistiä, palvelut ovat lähellä, sekä mm. kouluja löytyy erittäin laajalla valikoimalla. KEHÄ I:sta ajellessa, saattaakin huomata syksyn tullen todella erikoisia merkkejä, nimittäin tienvarsille rakennetaan kokoajan lisää teitä, sekä kulkuväyliä uusia asuntoja varten. Nämä tietyöt eivät tietysti ole aina mieleen aamuisin töihin ajelevien ihmisten keskuudessa, sillä ruuhkat ovat nyt lähikuukausina ollut vieläkin isompia, mitä ne yleensä ovat. Pitää kuitenkin muistaa maltti liikenteessä, sillä KEHÄ I, II, sekä III ovat todellisia rysiä, mikäli sinne lähtee väärällä asenteella. Varaa aina hyvin aikaa, ennen kuin lähdet, tai vaihtoehtoisesti pyri käyttämään julkista liikennetta.

Metrot ovat esimerkiksi pääkaupunkiseudulla asuville ihmisille ehdoton kulkuväline. Nimelliseen 2.5€:n hintaan pääsee ajelemaan tunniksi oranssilla putkilolla mihin sitten ikinäkään vain haluaa.

Kävipä itsellenikin tuossa muutama päivä sitten hassusti, kun istuin metrossa, menossa työpaikalleni. Olin edellisenä iltana löytänyt casinobonusopas.net sivuston avulla useammankin netticasinon, joille rekisteröin tilejä. Illalla aloitin sitten pelaamaan, ja huomasinkin että kello oli jo klo 6:30 aamulla, enkä ollut nukkunut vielä hetkeäkään! Lähdin tietysti juoksemaan kohti metroasemaan, ja ehdeinkin viimein tuohon oranssiin kiitosukkulaan.

Kaikki ei mennyt aivan suunnitelmieni mukaisesti, sillä nukahdin metroon ja heräsin vasta ruoholahdesta (viimeinen pysäkki), vaikka minun olisi pitänyt n. 15min sitten jo hypätä sörnäisten kohdalla pois. Siinä oli pomolle hieman selittelemistä, että minkä vuoksi Juntunen ei ollut ajoissa työmaalla. Noh, näitä sattuu aina silloin tällöin. Nyt laitoin toki rajoitukset netticasinoilleni, jotta ei menisi aivan aamuyöhön asti nuo pelailut. Voitin muuten lähemmäs toista tonnia niistä peleistä, ettei se päivä nyt ihan huono ollut!

Jos olisin lähtenyt KEHÄ I:sta köröttelemään omalla autollani työpaikalleni, en olisi varmasti vieläkään selvinny perille. Niin ja sitten sekin vielä, että aamuisin ei tarvitse olla kuin sen verran skarppina että pysyy hereillä, jos meinaa metrolla matkustaa. Autolla ajettaessa pitääkin sitten jo olla hieman terävämpänä, sillä se on jo muillekin vaarallista mikäli uneliaita kuskeja liikenteeseen sattuu.

Välillä kyllä tuntuu siltä että 90% kuskeista on joko juovuksissa, tai nukkumassa autossaan, sillä heidän ajotyyli ei anna mihinkään muuhun viitteitä. Voin myös luvata, etten ole itse se öykkäri joka muita vain arvostelee ajamisesta, vaan nämä ovat täysin todeksi havaittuja asioita. Autolla ajettaessa, varsinkin aamuisin tulee käyttää erityistä varovaisuutta, sillä ihmisen mieli tekee huonoja päätöksiä väsyneenä. Ja juovuksissa tietysti.

Ympäristöllisetkin seikat tulee ottaa huomioon, kun miettii julkisen liikenteen määriä. Kuvitelkaapas, kuinka paljon säästetään ympäristöpäästöissä, kun otetaan metro esimerkiksi, jolla körötellään sitten töihin? Siitä voi itse jokainen laskea, montako autoa olisi lisää liikenteessä, jos nämä sankarit päättäisivätkin yksi kaunis tammikuinen aamu polkaista sen fiiattinsa käyntiin, ja lähteä ajelemaan kohti toimistoa?

Näinkö siinä taas kävi

Monet hankkeet ovat tällä hetkellä edelleen jäissä hyvin vaisun rahoituksen takia. Tämä ei ole ainoastaan valtion syytä, vaan myös suomalaisten yritysten ja osittain kansalaisten. Raha tulisi saada liikkumaan että talous elpyisi täydelliseen tasapainoon. On vain ajan kysymys, kun lama koittaa jälleen ellei ihmiset ala ostamaan ja suomalaiset yritykset saamaan kauppaa. Pankkilainat sen kuin kasvavat tässä samalla ja korot kasvavat. Perintä yrityksillä on taivaallisen hyvät oltavat aina, vaikkei lamaa tällä hetkellä olisikaan. He tienaavat todella suuria summia päivittäin.

Olisi hyvä myös saada toisia yrityksiä tienaamaan paljon rahaa Suomessa. Onneksi Suomeen ollaan kuitenkin rakentamassa erilaisia hankkeita kuten juuri Kehärata. Tämä kyseinen Kehärata on Vantaan kaupungin kautta aikojen suurin investointihanke. Saa nähdä, miten kaikki tulee etenemään ja tuleeko kehärata valmistumaan haluttua nopeammin. Tai tuleeko vastaavasti jotain viiveitä tai mutkia matkaan. Toivottavasti ei tule ja toivottavasti kehärata valmistuisi mahdollisimman pian. Saa nähdä, aika näyttää. Se on todettu jo monta kertaa, että Suomessa osataan kyllä rakentaa. Suomessa on todellisia pelimiehiä jotka ovat rikastuneet liiketoiminnalla, myös pokerilla ja netticasino peleillä. Netticasino miljonäärejä ja pelialan ammattilaisia on jotkun verran Suomessa. Kolmas hyvä asia Suomessa on edelleen se, että ALV vero on vähennys kelpoinen kun myy yritykseltä yritykselle. Tämä on kuin Freeroll potti Sökössä, tai Free Spins voitot vaikka Mega Fortune Jackpot pelissä. Se on totta kai todella merkittävä asia myös siinä, jos jokin yritys on laajentamassa toimintaansa ja rakentamassa uutta tai lisää liiketilaa. Se on aika win – win tilanne myös Suomen valtiolle, vaikka he eivät tietysti tienaa näissä kaupoissa ALV veroa. Mutta pitkässä juokusussa laajentava yritys tulee varmasti palkkaamaan lisää henkilökuntaa, lisää palkkoja, toivottavasti parempaa tulosta ja aina vaan lisää veroja Suomeen.

Rahoitusta lisää ja pelimerkkejä keskelle

Yksi olennainen asia Suomen talouden kasvussa on se, että valtio olisi mukana tukemassa uusia ja myös vanhoja yrityksiä. Valtion tulisi tukea todella rohkeasti niin uusia kuin vanhoja yrittäjiä, jos kyseessä olisi jotain laajennukseen liittyviä asioita. Se on täysin selvää. Näin tehdään monessa maassa ja valtiollehan riittää, että edes joku näistä pienistä yrityksistä puhkee kukkaan niin he ovat jo maalissa. Yksi yritys kuten Rovio ja heidän tuote Angry Birds on ollut tapetilla todella paljon suomalaisessa mediassa viimeisten vuosien aikana. Eikä ihme, sillä heidän yrityksensä on tällä hetkellä Suomen tuottavin ja tällä hetkellä myös suomen paras. Mietietään hetki sitä, että miten helpolla se loppujen lopuksi tapahtui. Työnteko ja työmäärä kyseisessä Rovio yrityksessä olivat varmasti valtavia, mutta jos katsoo sitä, että kuinka pienellä yrityksellä he puhkesivat kukkaan, niin olisi jo varsinainen ihme, ellei Suomesta löytyisi tulevien vuosien aikana jotain yhtä mahtavaa innovaatiota. Tällä hetkellä yksi este on se, että Suomessa ei juuri mitään pelialan yrityksiä ole paitsi valtion omat. Olisi mahtavaa, jos jokin päivä peliala avattaisiin ja pelimonopolit lakkautettaisiin. Olisi hienoa huomata, miten Suomen valtiolle alkaisi tipahdella rahaa myös ulkomailta. Peliala ja peliyritykset työllistävät tällä hetkellä kymmeniä tuhansia ihmisiä Euroopassa, mutta Suomessa vain satoja. Paljon verorahoja voisi tästäkin saada Suomeen. Miksi peliala on tällä hetkellä suljettu? Mitä Suomen valtio sillä tienaa? En tiedä, mutta näin ovat asiat ja siihen on tyydyttävä. Pelimerkkejä olisi saatava keskelle myös hallitukselta, olisi hyvä rohkaista uusia yrittäjiä ja myös henkilöitä jotka ovat harkinneet pitkään sitä, että he haluaisivat yrittää. Hallittua Allin mentaliteettia ja pelimerkit keskelle! 

Formula rata tulossa Suomeen?

Villeimmissä huhuissa ja muutamassa autourheiluun liittyvässä lehdessä on ollut mainontaa ja vähän vinkkiä siitä, että suomalaiset olisivat vihdoin saamassa oman Formula 1 radan. Alustavien tietojen mukaan kyseinen Formula 1 rata saattaisi sijaita Helsingissä. Tällä hetkellä ei ole muuta tarkkaa tietoa jota voisi sitten sen enemmän kirjoittaa tänne. Mutta joka tapauksessa hanke kuullostaa todella mielenkiintoiselta, oli kyse pelkästä puheesta ja huhusta tai sitten oikeasti rakennettavasta radasta. Itse mietin sitä, että kuka rahoittaisi radan? Olisiko kyseessä täysin yksityinen mottoriurheilu rata vai olisiko valtio mahdollisesti mukana sen rahoituksessa?

Tietysti suomalaisena miehenä tämä uutinen otetaan ilo mielin vastaan! Olisi täysin mahtavaa jos Formula 1 kilpailuja Suomessa. Olen varma siitä, että jotkut peliyhtiöt voisivat olla mukana rahoittamassa kyseistä rataa. Monet netticasinot kuten Betsson ovat mukana monessa urheilu toiminnassa, mm. siinä että he ovat valioliiga joukkue Arsenalin sponsoreina. Peliyhtiöt ovat kiinnostuneita näkyvyydestä ja ennen kaikkea siitä, että markkinakohtaiset netticasino pelajaat näkisivät juuri heidän pelisivuston. Olit sitten casino pelejen tai nettipokerin ystävä, varmasti jokainen uusi asiakas Betsson casinolle on kotiinpäin.

Saa nähdä tosiaan, onko tässä kyseisessä hankkeessa mitään perää. Aiemmin muistan noin 10 vuotta sitten kun kuulin vastaavanlaisen huhun. Tässä ajattelin kyllä noita Formula 1 osakilpailun lippuja näin katsojalle, ja olen varma siitä, että Suomesta löytyy varmasti 10.000 samanlaista fania kuin minä. Tällä tarkoitan lähinnä sitä, että faneja jotka maksaisivat 150 € – 200 € Formula 1 osakilpailun katsomo lipusta. Olen täysin varma siitä, ei epäillystäkään! Suomi on moottoriurheilu kansaa! Nyt vaan peukut pystyyn että huhu pitäisi paikkansa!

Tilastot ovat aina täsmällisiä Suomessa

Suomessa tilastoidaan rakentamisen osalta lähes mitä tahansa ja kaikki tapahtuva. Kaikki oikeastaan mikä tapahtuu rakennustyömaalla raportoidaan ja näistä pidetään tarkkaa logi kirjaa. Tapahtumat ovat aina todella tärkeitä myös kirjata ylös, sillä jos sattuu jotain tai joku sattuu olemaan poissa vaikka vastaava mestari, niin seuraava tietää mitä on tehty ja mitä kannattaa tehdä.

Tietysti niin kuin myös mainitsin tässä aikasemmin niin kyllä se kannattaa aina, joka tilanteessa, teet sitten mitä tahansa niin suunnittele kaikki tarkasti! Tee mielummin alkuun vähän enemmän työtä niin pääset helpommalla kun varsinainen työ alkaa. Teorinen osa täytyy olla aina kunnossa ennen kuin aloittaa käytännön tekemiset! Se on huomattu niin monta kertaa aiemmin!

Suomessa on ollut myös tapauksia, jossa on alussa tehty alustat väärin ja myöhemmin on ollut pakko purkaa ja tehdä uudelleen koko homma!

Peliala on yksi aloista joka ennustaa tulevaa. Tämän takia heillä on tarjolla myös kaikki parhaimmat pelit. Yksi todellisen hyvä esimerkki on SuomiVegas sivusto. Tämä kyseinen sivusto on tehnyt paljon suunnittelua, sen huomaa hyvin helposti. He tarjosivat heti alusta lähtien loistavia tarjouksia asiakkailleen. Yksi mainitsemisen arvoinen oli casino bonus etu. He tarjosivat casino bonus edun lisäksi jackpot pelejä joihin oli saatavilla myös ilmaiskierroksia! Nämä totta kai lämmittävät pelaajan sydäntä, kun huomaa että pelisivusto pitää huolta asiakkaistaan, ei ainoastaan casino bonus etujen osalta vaan myös muuten! Pelisivusto on mielestäni myös ulkonäöllisesti yksi markkinoiden parhaista! Heidän suunnittelu ryhmä on onnistunut casino- ja ennen kaikkea netticasino hengen luomisessa! Tuntuu kuin olisi oikealle live casinolla, vaikka kyseessä onkin netticasino. Sellaisen tunnelman tämä netticasino onnistui luomaan!

Kehäradan työt

Kehäradan työt ovat tällä hetkellä, saamiemme tietojen mukaan menneet kaikki lähes tulkoon suunnitelmien mukaan. Alustavien arvioiden mukaan kehäradan tulisi valmistua vuonna 2015. Mielenkiintoista on nähdä, tuleeko aikataulu pitämään paikkansa, ja miten hyvin! Tällaisissa isoissa projekteissa on ennen kaikkea todella tärkeää, että kaikki laskelmat ja piirustukset ovat tehty kaikki oikein. On myös todella tärkeää että kaikki on suunniteltu todellakin viimeiseen asti. Tämän jälkeen alkaa toteuttaminen. Suunnitelman toteuttaminen on todella paljon helpompaa jos suunnitelma on hyvin tehty. Mikäli suunnittelu olisi ollut kehäradan osalta puutteellista, ei siitä olisi tullut mitään. Suunnittelu on hyvän tuloksen a ja o. Mitä paremmin asiat suunnitellaan, sitä helpompaa kaikilla on!

Suunnittelijat tässä projektissa ovat alan ammattimiehiä, joten he tietävät varmasti mistä puhuvat. Saa nähdä tuleeko kehäradalla toimimaan wi-fi yhteys.

Wi-Fi yhteydestä, eli langaton netti kun tuli puheeksi niin kävin eilen Hotelli Kampissa. Heillä oli varsin hyvä wi-fi yhteys. Pelailin huoneessani Fortune Teller ja Hall of Gods peliä. Toinen näistä peleistä on tavallinen video automaatti peli ja toinen on jackpot kolikkopeli. Molemmissa on mahtavia animaatioita. Olin todella yllättynyt että langaton netti oli niinkin hyvä ja sain mukaani peleihin 200 % talletusbonuksen aina 200 € asti + 10 ilmaiskierrosta Fortune Teller peliin. Lunastin casino bonus edut netistä yhdeltä sivustolta jonka nimi oli casino-bonukset.com. Tämä sivusto opasti minua hyvin miten lunastan casino bonus edut käyttööni. Netticasino jolla pelasin oli nimeltään Kolikkopelit. Tämä Kolikkopelit netticasino oli ihan mukava paikka käydä pelailemassa. Mutta jos totta puhutaan, en olisi mennyt Kolikkopelit casinolle ellei casino-bonuket.com olisi tarjonnut 200% casino bonus aina 200 € asti + 10 ilmaiskierrosta!

Rakennetaan, rakennetaan!

Rakennetaan, rakennetaan!

Suomalaisilla vesillä kauppa käy lämpimänä kokoajan. Finanssialan kriisit ovat hidastaneet vähän uusien kohteiden tuloa, mutta Suomessa rakennetaan kuitenkin kokoajan kaikenlaisia projekteja kokoajan. Totta kai, ala voisi kukoistaa paljon, paljon paremmin, mutta tällä hetkellä se ei näyttäisi olevan mahdollista, sillä finanssi vaikeudet ovat kolkuttaneet Suomea jo monen vuoden ajan. Yksi huolestuttava aihe on ollut kuitenkin kotimaisten yritysten tukeminen. Suomen tulisi tukea yrittämistä ja ennen kaikkea suomalaisia yrityksiä. Nämä yritykset ovat loppujen lopuksi varsinaisia kultakaivoksia suomen valtiolle. Mikään yritys ja kukaan henkilö ei voi hyötyä yritys toiminnasta niin paljoa, kuin Suomen valtio voi. Tämä tulisi myös muistaa ja pitää huolta siitä, että yrittäjistämme pidettäisiin todella hyvää huolta ja että heitä tuetaan tarpeeksi niin taloudellisesti kuin myös muuten.

Suomesta katoaa joka vuosi X määrä yrityksiä. Yksi mielenkiintoinen puheenaihe viime aikoina on ollut pelimonopoli. Suomessa vallitsee tällä hetkellä pelimonopoli. Jos miettii tilannetta, voisi olla hyvin mielenkiintoista jos netticasinot voisivat toimia vapaasti Suomessa. Suomi voisi olla edellä kävijä tässä suhteessa ja tienata runsaasti rahaa valtiolle!

Netticasino maailma on kasvanut todella rajusti viimeisten 10 vuoden aikana. Casino bonus edut ovat tänä päivänä kova sana ja kolikkopelit kiinnostavat entistä enemmän pelaajia. Tuloja tulisi todella paljon enemmän Suomeen, mikäli peliala saisi toimia vapaasti Suomessa. Tämä on tietysti oma henkilökohtainen mielipide asiasta.

Jackpot kolikkopelit, video-automaatti pelit, Blackjack ja ruletti ovat varmasti pelejä joista kaikki olemme kuulleet. On olemassa myös muita pelejä joita voit pelaa netissä, vaikka Baccarat tai sitten video pokeri pelejä.

Netticasinot ovat kova sana tänä päivänä, näin se vain on!